Vad kommer era resenärer önska av er teknik kommande år?
Kollektivtrafikens resesökningstjänster är den näst mest använda digitala samhällstjänsten, efter Skatteverkets. (Internetstiftelsen 2019)Upp mot 90% av pendlingsresenärerna föredrar att ha sin biljett i appen, och över 90% av dagens resenärer använder appen före, under och efter sin resa. Appen är med andra ord kärnan i er kund-kontakt.
Hur appen utformas, utvecklas och drivs är därför väsentligt för er verksamhet. Stelbenta lösningar och revirtänkande i olika former hör till det förgångna. Digitaliseringsarbetet kräver innovation och flexibilitet i smart kombination med beprövad erfarenhet. Förändring har blivit det nya normala. Det är därför viktigt att ni kan anpassa er app till ny utveckling och möta det som kunderna efterfrågar.
Upphandlingslagstiftningen har av många setts som ett hinder för innovativ utveckling. Det går dock att uppnå bra resultat utan att kompromissa med vare sig teknisk funktion, användarupplevelse, trygghet eller säkerhet. En rätt utformad upphandling ger de förutsättningar och de möjligheter ni som myndighet och vi som leverantör behöver.
Vi använder cookies för att din interaktion med vår webplats ska bli mer meningsfull de hjälper oss att bättre förstå hur vår webbplats används, så vi kan anpassa innehåll.
För mer information, se vår integritetspolicy