Integrationsplattform
MobiTime hämtar data från trafikhuvudmannens övriga system genom ett flertal gränssnitt (API:er). Detta för att erbjuda resenärer reseplanering, tidtabeller, trafikinformation, realtidsprognoser, bokning av anropsstyrd trafik och mycket mer – allt samlat i den mobila kanalen.
Lokalt anpassad app
MobiTime erbjuds som SaaS (Software as a Service) och är en white-label-produkt, vilket innebär att utseendet anpassas efter kundens profil. Kundgränssnittet utgörs av mobila applikationer för iOS och Android. Systemet konfigureras och skräddarsys för respektive trafikhuvudman.
Grunden gör att appen är användarvänlig och enkel att använda – för båda sidor. Det innebär att trafikhuvudmannen enkelt kan anpassa sin regions lösning, samtidigt som resenären enkelt hittar rätt i appen.
Webbaserat backend
MobiTime tillhandahåller ett webbaserat backend där trafikhuvudmannenkan följa appens användning i realtid, se hur resande och försäljning utvecklas och erbjuda stöd till kundtjänst och ekonomiavdelning.
Alltid uppdaterad
Med MobiTime är du rustad för framtiden. Tjänsten utvecklas kontinuerligt för att möta resenärernas ökande krav och säkerställer efterlevnad av lagkrav såsom dataskyddsförordningen (GDPR)
och digital tillgänglighet (WCAG).