Meny Stäng meny

Den kompletta guiden i kollektivtrafiken

MobiTime är utvecklat med resenären i fokus. Tjänsten är väletablerad på marknaden och har idag ca 800 000 aktiva resenärer. Plattformen gör att ni som trafikhuvudman slipper tänka på teknik och drift, och istället kan fokusera på tjänsteutveckling och resenärsnytta.

MobiTime erbjuder ett samarbete med ett flertal av Sverige trafikhuvudmän. Samverkan innebär att utvecklingsprojekt enkelt kan delas mellan ingående parter, vilket möjliggör ekonomiskt fördelaktiga lösningar och snabb implementation av nya funktioner.

Plattformen stödjer dessutom Sveriges nationella biljett- och betalstandard (BoB). Tjänsten kan därför enkelt integreras med angränsande regioner eller kompletterande mobilitetsleverantörer.

Våra lösningar

MobiTime består av moduler och lösningar efter just era behov, så att ni kan erbjuda era kunder nya funktioner för ett smartare resande.

Avdelare

Integrationsplattform

MobiTime hämtar data från trafikhuvudmannens övriga system genom ett flertal gränssnitt (API:er). Detta för att erbjuda resenärer reseplanering, tidtabeller, trafikinformation, realtidsprognoser, bokning av anropsstyrd trafik och mycket mer – allt samlat i den mobila kanalen.

Lokalt anpassad app

MobiTime erbjuds som SaaS (Software as a Service) och är en white-label-produkt, vilket innebär att utseendet anpassas efter kundens profil. Kundgränssnittet utgörs av mobila applikationer för iOS och Android. Systemet konfigureras och skräddarsys för respektive trafikhuvudman.

Grunden gör att appen är användarvänlig och enkel att använda – för båda sidor. Det innebär att trafikhuvudmannen enkelt kan anpassa sin regions lösning, samtidigt som resenären enkelt hittar rätt i appen.

Webbaserat backend

MobiTime tillhandahåller ett webbaserat backend där trafikhuvudmannenkan följa appens användning i realtid, se hur resande och försäljning utvecklas och erbjuda stöd till kundtjänst och ekonomiavdelning.

Alltid uppdaterad

Med MobiTime är du rustad för framtiden. Tjänsten utvecklas kontinuerligt för att möta resenärernas ökande krav och säkerställer efterlevnad av lagkrav såsom dataskyddsförordningen (GDPR)
och digital tillgänglighet (WCAG).

Avdelare

Exempel på områden som kan konfigureras:

  • Moduluppsättning (BoB)
  • Datakällor (API:er)
  • Biljettutbud och priser
  • Betalmetoder
  • Funktionsinställningar för olika vyer
  • Färger och grafik
  • Logotyper
  • Bildmaterial
  • Ikoner
  • Textelement, t.ex. resevillkor, köpvillkor, Personuppgiftspolicy, hjälptexter etc.
  • Behörigheter i webbaserat backend för olika användargrupper
  • Kunddatabas (CRM)
Boka demo!